Φιμωση/ βραχυς χαλινός

Φιμωση πεους / βραχυς χαλινός

Η βάλανος (κεφαλή του πέους) περιβάλλεται από ένα προστατευτικό κάλυμμα δέρματος το οποίο ονομάζεται ακροποσθία. Ως φίμωση ορίζουμε την κατάσταση εκείνη κατά την οποία η ακροποσθία είναι αρκετά στενή και δεν μπορεί να τραβηχτεί προς τα πίσω έτσι ώστε να αποκαλυφθεί η βάλανος.

Στο Urology Care –Ουρολογικό Κέντρο Νέας Σμύρνης γίνεται αναλυτική διάγνωση/εκτίμηση της κατάστασης του ασθενούς από τον Χειρουργό Ουρολόγο-Ανδρολόγο Dr Ιωάννη Μπέη, ο οποίος και προτείνει την ενδεδειγμένη αντιμετώπιση της παθήσεως. Κλείσε το ραντεβού σου τώρα.

Η φίμωση στη νεογνική ηλικία θεωρείται φυσιολογική και δεν πρέπει να μας ανησυχεί καθώς θα αποκατασταθεί αυτόματα στο 99% των αγοριών μέχρι την ενηλικίωση τους. Έως την ηλικία των 3 ετών πρέπει να αποφεύγονται οι βίαιες προσπάθειες αποκάλυψης της βαλάνου καθώς υπάρχει κίνδυνος ανάπτυξης ουλώδη ιστού και μετατροπής της φυσιολογικής φίμωσης σε παθολογική. Στους ενήλικες από την άλλη μεριά προδιαθεσικοί παράγοντες για φίμωση είναι η κακή υγιεινή στην περιοχή των γεννητικών οργάνων, η χρόνια βαλανοποσθίτιδα κυρίως σε διαβητικούς καθώς και δερματοπάθειες όπως ο σκληροατροφικός λειχήνας του πέους.

Η διάγνωση της νόσου γίνεται εύκολα και γρήγορα μετά από μια απλή κλινική εξέταση. Ο ασθενής αναφέρει συχνά πόνο και δυσφορία κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής πράξης ενώ συχνό είναι το ιστορικό τοπικών ερεθισμων και φλεγμονών.

Η θεραπευτική μέθοδος που θα εφαρμοστεί εξαρτάται από τη βαρύτητα της πάθησης και την ηλικία του ασθενούς. Στην εκ γενετής φίμωση δε χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη θεραπεία απλά παρακολούθηση ανά διαστήματα από τον ιατρο. Σε παθολογική φίμωση και εφόσον παρατηρείται στενωτικός δακτύλιος ακροποσθίας μπορεί να δοκιμαστεί τοπικά η εφαρμογή αλοιφής κορτιζόνης η οποία μπορεί να προσφέρει μια κάποια βελτίωση.

Για την οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος συστήνεται η περιτομή. Πρόκειται για απλή επέμβαση ρουτίνας υπό τοπική αναισθησία. Ο ασθενής επιστρέφει άμεσα στις καθημερινές του δραστηριότητες ενώ ο χρόνος επούλωσης υπολογίζεται σε 20-25 μερες μετά το πέρας των οποίων μπορεί να επιστρέψει στη σεξουαλικη του ζωή.

Πολλές φορές ταυτόχρονα με την παρουσία φίμωσης ή και χωρίς αυτή παρατηρείται πρόβλημα με τον χαλινό. Πρόκειται δηλαδή για την πτυχή του δέρματος στην κάτω επιφάνεια του πέους που ενώνει τη βάλανο με το δέρμα του πέους, η οποία σε κάποιους ασθενης είναι εκ γενετής βραχεία. Η κατάσταση αυτή προκαλεί πόνο κατά τη σεξουαλικη επαφή ή ρήξη του χαλινού με αποτέλεσμα την έντονη αιμορραγία.

Η θεραπεία του βραχύ χαλινού είναι αποκλειστικά χειρουργική. Πρόκειται για την πλαστική χαλινου μια μικροεπέμβαση που γίνεται σε επίπεδο ιατρείου με τοπική αναισθησία με τον ασθενή να επανέρχεται άμεσα στην εργασία του την ίδια ηημέρα.

Για περισσότερες πληροφορίες, αμεση εκτίμηση και αντιμετώπιση του  προβληματος σου κλείσε ραντεβού με τον ιατρό.

Έκθεση εικόνων