Καρκίνος προστάτη

Ο καρκίνος του προστάτη είναι ο συχνότερες καρκίνος που διαγιγνώσκεται στους άνδρες ενώ αποτελεί τη δεύτερη αιτία θανάτου από κακοήθεια μετά τον καρκίνο του πνεύμονα.

Στο Urology Care –Ουρολογικό Κέντρο Νέας Σμύρνης γίνεται αναλυτική διάγνωση/εκτίμηση της κατάστασης του ασθενούς από τον Χειρουργό Ουρολόγο-Ανδρολόγο Dr Ιωάννη Μπέη, ο οποίος και προτείνει την ενδεδειγμένη αντιμετώπιση της παθήσεως. Κλείσε το ραντεβού σου τώρα.

Ο αριθμός νέων κρουσμάτων έχει αυξηθεί ραγδαία τις τελευταίες δεκαετίες. Αυτό οφείλεται κυρίως στην αυξημένη διαγνωστική χρήση του δείκτη PSA (εξέταση αίματος), στις συστηματικές βιοψίες του προστάτη καθώς και στην αύξηση του προσδόκιμου επιβίωσης των ανδρών

Η νόσος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ηλικία καθώς σπάνια εμφανίζεται πριν από τα 50 και σχεδόν ποτέ πριν από την ηλικία των 40 ετών. Τα ποσοστά ασθενών με κακοήθεια στον προστάτη αυξάνονται όσο η ηλικία μεγαλώνει. Εδώ πρέπει να τονιστεί ότι πολύ συχνός ιδιαίτερα στους 80 ετών και άνω είναι ο’’λανθάνων’’ καρκίνος του προστάτη δηλαδή ο κλινικά μη σημαντικός καρκίνος που αφορά σύμφωνα με μελέτες περίπου το 50% αυτού του ηλικιακού γκρουπ.

Οι αιτίες του προστατικού καρκίνου δεν έχουν ακόμα σαφώς διευκρινιστεί. Φαίνεται πάντως πως ο δυτικός τρόπος ζωής αυξάνει τον κίνδυνο της νόσου. Μεταξύ άλλων το υπερβολικό βάρος, η χρόνια φλεγμονή, η υψηλή πρόσληψη ζωικού λίπους, κόκκινου κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων έχουν προσδιοριστεί ως παράγοντες κινδύνου. Ιδιαίτερη βαρύτητα αποδίδεται επίσης στην κληρονομική προδιάθεση.

Ο πρώιμος καρκίνος του προστάτη δεν παρουσιάζει συμπτώματα ενώ στην εξέλιξη της νόσου ο ασθενής συχνά αναφέρει προοδευτικά αυξανόμενα δυσουρικά ενοχλήματα, αιματουρία (αίμα στα ούρα) ή αιματοσπερμία (αίμα στο σπέρμα).

Η διάγνωση τίθεται μετά το συνδυασμό κλινικής, εργαστηριακής και απεικονιστικής προσέγγισης. Βασικό ρόλο διατηρεί ακόμα και στις μέρες μας ή δακτυλική εξέταση του προστάτη (ανεύρεση σκληρίας). Οι τιμές του PSA, τα ευρήματα του διορθικού υπερήχου και ενδεχομένως της πολυπαραμετρικής μαγνητικής του προστάτη συναξιολογουνται από τον ουρολόγο. Η επιβεβαίωση και τεκμηρίωση της νόσου έρχεται μετά την λήψη προστατικών βιοψιών.

Η επιλογή της ενδεδειγμένης θεραπείας βασίζεται στην εξατομικευμένη συναξιολόγηση πολλών παραγόντων όπως είναι το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η νόσος κατά τη διάγνωση, η ηλικία, το προσδόκιμο επιβίωσης και η επιθυμία του ίδιου του ασθενούς. Η χειρουργική αφαίρεση του προστάτη-προστατεκτομή (σήμερα γίνεται ως επί το πλείστον ρομποτικά υποβοηθούμενη), η ακτινοθεραπεία (με εξωτερικές ή εσωτερικές πηγές ακτινοβολίας), η τακτική παρακολούθηση ήπιων μορφών καρκίνου, η τοπική θεραπεία μικρών όγκων(κρυοθεραπεία, HIFU) και η ορμονοθεραπεία (σε μεταστατικό καρκίνο) είναι οι συχνότερες θεραπευτικές προσεγγίσεις.

Για την πρόληψη και την ενδεδειγμένη εξέταση του προστάτη σας κλείστε ραντεβού με τον Ουρολόγο Dr Ιωάννη Μπέη στο UrolgyCαre στη Νέα Σμύρνη.