Ριζική ορχεκτομη

Ριζική ορχεκτομή

Η ορχεκτομή είναι η θεραπεία εκλογής σε υποψία καρκίνου του όρχι. Ανάλογα με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η νεοπλασία θα κριθεί αργότερα αν χρειάζεται νέα επέμβαση ή επικουρική θεραπεία (χημειο-ακτινοθεραπεία).

Στο Urology Care – Ουρολογικό Κέντρο Νέας Σμύρνης γίνεται αναλυτική διάγνωση/εκτίμηση της κατάστασης του ασθενούς και ο Χειρουργός Ουρολόγος-Ανδρολόγος Dr Ιωάννης Μπέης προτείνει και αναλαμβάνει την ενδεδειγμένη θεραπεία/επέμβαση.

Τόσο η ίδια η επέμβαση όσο και οι επικουρικές θεραπείες μπορούν να βλάψουν τη γονιμότητα του ασθενούς. Γιαυτό το λόγο συστήνεται προεγχειρητικά η κατάψυξη σπέρματος για ενδεχόμενη μελλοντική χρήση.

Κατά την ορχεκτομή αφαιρούμε υπό γενική αναισθησία τον όρχι μαζι με τμήμα του σπερματικού τόνου μέσω τομής μερικών εκατοστών στη βουβωνική χώρα. Για αισθητικούς λόγους προσφέρεται στον ασθενή εφόσον το επιθυμεί η δυνατότητα ταυτόχρονης τοποθέτησης ορχικού εμφυτεύματος σιλικόνης. Αν η επέμβαση ωστόσο είναι εργώδης το αποφεύγουμε προκειμένου να μειώσουμε τον κίνδυνο φλεγμονής. Η τοποθέτηση της πρόθεσης γίνεται τότε σε δεύτερο χρόνο με χρήση τοπικής αναισθησίας. Η τομή της ορχεκτομής συρράφεται με απορροφήσημα ράμματα και ο ασθενής παίρνει συνήθως εξιτήριο την επόμενη ημέρα.

Επιπλοκές:

Σχεδόν όλοι παρουσιάζουν ήπιο οίδημα και εκχυμώσεις στο όσχεο και τη βουβωνική χώρα. Τα συμπτώματα αποδράμουν αυτόματα σε λίγες ημέρες.

Λιγότερο συχνές επιπλοκές είναι η μετεγχειρητική φλεγμονή και αιμορραγία που χρήζουν περαιτέρω αντιμετώπισης.

Αν έχει γίνει τοποθέτηση πρόθεσης σιλικόνης εκφράζεται αρκετά συχνά από τους ασθενείς δυσαρέσκεια σχετικά με το αισθητικό αποτέλεσμα (π.χ.υψηλότερη θέση, διαφορετικό μέγεθος σε σχέση με τον άλλον όρχι), ενώ άγνωστοι είναι οι μακροπρόθεσμοι κίνδυνοι από τη χρήση προϊόντων σιλικόνης.

Για περισσότερες πληροφορίες κλείσε το ραντεβού σου με τον Dr Ιωάννη Μπέη στο UrologyCare στη Νέα Σμύρνη.

Έκθεση εικόνων